Este un semn protestul studentilor de la Facultatea de istorie?

Scris de admin_2 pe November 28, 2011

Un grup de studenti a ocupat joi seară un amfiteatru din clădirea Facultăţii de Istorie din Bucureşti. Cei 60 de studenţi care au ocupat în mod paşnic un amfiteatru, au emis o serie de revendicări la adresa rectoratului Facultăţii de Istorie, Universităţii Bucureşti şi a Ministerului Educaţiei. Studenţii de la Istorie au creat şi o pagină de Facebook, numită “Istoria se ocupa & se dezbate”, care a strâns deja 146 de membri. Studenţii au postat fotografii şi videoclipuri, dar şi documentul manifest în care îşi exprimă nemulţumirile.

Revendicarile studentilor de la Facultatea de Istorie:

- 2% din PIB pentru educație este inacceptabil. Cerem 6%. Aceștia trebuie distribuiți echitabil, în funcție de nevoile studenților și nu conform cerințelor pieței.

- Dorim creșterea autonomiei universităților. Au devenit dependente de capital, care reprezintă elita economică a lumii. Universitățile ar trebui să fie autonome și sprijinite de stat, care să reprezinte populația.

- Diploma ar trebui să reprezinte un statut social ce reflectă o însușire de cunoștiințe reale. Acest statut social trebuie să înceteze să mai fie o condiție pentru demnitate și funcționare normală în societate.

- Democratizarea curriculei: orice subiect, orice interes ar trebui reprezentat. Orice student care dorește să aprofundeze un subiect aleatoriu trebuie să poate fi reprezentat.

- Reorganizarea sistemului de pregătire a viitorului personal didactic. În situația sa actuală, este total ineficient și pune piedici majore pregatirii reale a viitoriilor profesori și învățători.

- Cerem un mai mare control asupra curriculei. Procesul crearii sale trebuie transparentizat, iar studenții să aiba mai mult control asupra crearii propriului pachet de cursuri. De asemenea, e important ca studenții să poată reclama lipsa unor cursuri considerate de aceștia necesare.

- Accentul mult prea mare asupra teoretizarii și abstractizării cunoștințelor îndepartează universitatea de realitatile societății. Cerem o mai mare contextualizare a cunoștințelor dobândite.

- Cerem statului mărirea subvenției fondului de burse. Actuală sumă alocată fiecărui individ ca bursă este insuficientă pentru a avea un trai decent. Considerăm inacceptabilă această umilință sistematică aplicată studenților.

- Statutul actual al profesorului este sub demnitatea umană ce poate fi acceptată. Mai mult, remunerația este inacceptabilă, contribuind la scăderea drastică a calitătții educației.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>